Američtí vědci zjistili, že konzumace limonád zvyšuje agresivitu

Vědci amerického Harvardu objevili statistickou souvislost mezi vysokou konzumací nealkoholických šumivých slazených nápojů a sklony k agresivnímu chování. (Ilustrační foto: sxc.hu)
Vědci amerického Harvardu objevili statistickou souvislost mezi vysokou konzumací nealkoholických šumivých slazených nápojů a sklony k agresivnímu chování. (Ilustrační foto: sxc.hu)
      [1]    [0]   [0]  
BOSTON / 09:52, 25. 10. 2011

Vědci amerického Harvardu objevili "šokující" statistickou souvislost mezi vysokou konzumací nealkoholických šumivých slazených nápojů a sklony k agresivnímu chování. Informuje o tom v úterý agentura AFP.

Vědci zjistili, že středoškoláci, kteří vypijí za týden více než pět plechovek nedietních nealkoholických šumivých nápojů, mají až o 15 procent více agresivních projevů než jejich spolužáci, kteří vypijí limonád méně.

"Objevili jsme silný vztah mezi tím, kolik tyto děti vypijí limonád a jak jsou agresivní. Navíc nejde jen o agresivitu vůči jejich vrstevníkům, ale i o násilí mezi partnery a na sourozencích," řekl David Hemenway, profesor Harvardu.

"Byli jsme šokováni, když jsme viděli, jak jasná je mezi tím vazba," dodal.

Vědci navíc odhalili, že čím více limonád děti vypijí, tím více jsou agresivnější.

Ze skupiny dětí, které vypijí maximálně jednu plechovku týdně, 23 procent z nich nosí zbraň, 15 procent bylo agresivních vůči svým blízkým a 35 procent je agresivních vůči svým vrstevníkům.

Na druhé straně z dětí, které vypijí 14 plechovek týdně, 43 procent nosí zbraň, 27 procent je agresivních vůči blízkým a 58 procent je agresivních vůči vrstevníkům.

Průměrně jsou pak milovníci limonád o 9 až 15 procent agresivnější, než ty děti, které pijí tyto nápoje výjimečně.

Podle Hemenwaye musí být provedeny ještě další studie, které potvrdí nebo vyvrátí hlavní otázku, tedy jestli zvýšená konzumace sladkých limonád skutečně způsobuje agresivní chování. Rovněž se podle něj musí uskutečnit výzkumy, které odhalí, jaké konkrétní produkty tento vedlejší příznak případně způsobují.

Studie se zúčastnilo zhruba 1900 studentů ve věku 14 až 18 let z centra Bostonu.

Autor: Martin Málek

 



Aktuální zprávy z domova i ze zahraničí přímo do vašich mobilních telefonů. Zdarma ke stažení zde.

Klíčová slova: usa, vědci, limonády
Jestli se Vám líbí zprávy z Mediafax.cz, přihlašte se k jejich odběru prostřednictvím RSS Mějte vždy nejnovější informace.
------------------------------reklama------------------------------
´
-----------------------------------------------------------------------

Nejčtenější zprávy

 Aktualizace 

» Astronauti na ISS otevřeli průlez do vesmírné lodi Dragon

-
14:02, 26. 05. 2012
1031 zobrazení
 Aktualizace 

» Finský mladík zastřelil dva lidi, sedm dalších zranil

-
11:32, 26. 05. 2012
193 zobrazení

» Pražská burza klesla, PX odepsal přes jedno procento

-
18:23, 25. 05. 2012
142 zobrazení
 Aktualizace 

» Kreuziger vyhrál devatenáctou etapu cyklistického Gira

-
23:13, 25. 05. 2012
140 zobrazení
 Aktualizace 

» Počet obětí zemětřesení v Itálii se zvýšil na sedm

-
09:53, 21. 05. 2012
1618 zobrazení
 Aktualizace 

» Američan se přiznal, že uškrtil chlapce, jehož tvář znala celá Amerika

-
06:00, 25. 05. 2012
1281 zobrazení
 Aktualizace 

» Český horolezec Sedláček zahynul při expedici na Lhotse

-
15:36, 22. 05. 2012
1171 zobrazení
------------------------------------------ reklama ----------------------------------------------
´

------------------------------------------------------------------------------------------------------
26. 05. 2012, 15:58
PRAHA
sun Teplota: max. 21°C, min. 11°C
Aktuální teplota: 21°C
Jasná obloha
Vlhkost vzduchu: 35%
Rychlost větru: 9.66 km/h
Slunce vychází v: 04:59
Slunce zapadá v: 20:55
Sobota - Místy oblačno, max. 21°C, min. 11°C
Neděle - Bouřky a blesky, max. 22°C, min. 9°C
UŽITEČNÉ INFORMACE
Policie České republiky 158
Městská policie 156
Záchranná služba 155
Hasičský záchranný sbor ČR 150
Číslo tísňového volání 112
x
x
Jestli se Vám líbí zprávy z Mediafax.cz, přihlašte se k jejich odběru prostřednictvím RSS.
Verze pro mobil